torsdag 17 november 2011

Scampi och zucchinipasta

I dag blev ett solo spinningpass för mig, gött att köra slut på sig, fast kanske inte så smart efter som jag ska jobba hela kvällen, men det fixar sig nog. Kylen börjar bli tom men jag hittade ingredienser till en gammal goding. Det här rätten brukade alltid jag och min vän göra när vi var yngre, lika god nu som då fast utan ris nu. Vi brukade ha strimlad sallad på också när rätten var klar, men idag körde jag med zucchinipasta istället, vilket som funkar.

Scampi


  • 500 g oskalade räkor

  • 2 paprikor

  • 1 purjolök

  • 2 tsk curry

  • 2 krm paprikapulver

  • 2 krm cayennepeppar

  • svartpeppar

  • 4 dl grädde

  • 2 msk chilisås

  • ev 1-3 droppar tabasco

Strimla purjon och hacka paprikan, fräs i smör. Krydda med curry, paprikapulver, cayenne och peppar. Häll i grädde och chilisås, smaka om det behövs med hetta då har du i tabasco. Skala räckorna och ha i precis innan servering.


Zucchinipasta



  • Zucchini

  • salt

Skiva upp längs med zucchinin så mycket som du vill ha. Strö över lite salt så vätskan drar ut. Koka upp vatten och lägg i zucchinin i ca sekunder. Låt rinna av i durkslag och servera.






Dags att dra till jobbet! Ha en trevlig eftermiddag! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar