tisdag 22 november 2011

Ugnsfalu med broccolimos

Det låg en falukorvsring i frysen och jag kunde inte hålla mig längre! Ugnsfalu är så sjukt gott så det fick bli en sådan, fast med lite ny touch. Det vart riktigt gott! både i mitt tycke och barnens. Camilla är dock inte förtjust i falukorv så vi gjorde lite kyckling vid sidan om åt henne. Moset vart också bra, fräsh i smaken. Passar nog väldigt bra till fisk också.

Ugnsfalu 4 port:


  • 1 st falukorvsring

  • 1 st rödlök

  • 1 msk fransk senap

  • 1 msk ajvar relish

  • 1 dl riven ost

  • 1 st paket bacon

Börja med att slå igång ugnen på 225 grader. Gör sedan djupa snitt längs hela korven med ca 1,5 cm mellanrum. Skiva upp rödlöken och stoppa en lökring i varje korvsnitt. Blanda ajvar relish, fransk senap och riven ost i en skål. Toppa korven med blandningen och linda sedan in hela korven i bacon. In mitt i ugnen i 30 min tills korven fått fin färg. Klart!


Broccolimos 4 port:



  • 800 g fryst broccoli

  • 1 dl philadelphia ost

  • 2 dl riven ost

  • salt & peppar

Börja med att koka broccoli i 5 min i kastrull. Tillsätt riven ost och philadelphia. Mixa ihop till ett mos och smaka av med salt och peppar. Klart! Snabbt, enkelt och gott!


1 kommentar:

  1. Åååhhh vilket gott broccolimos!!!! Fast jag hade hamburgare till moset....mmmmmm :)

    SvaraRadera