torsdag 8 mars 2012

Varmrökt lax

Dagens kvällsmat blev också en snabb och god rätt, varmrökt lax, smörslungad broccoli och romsås. Gott och perfekt LCHF-mat. Vi gjorde egen romsås, utgick från creme fraiche och majonäs och blandade sen i röd stenbitsrom, rödlök och citron.



Tandläkarbesöket med dottern idag gick jätte bra, hon har pratat om tandläkaren i två veckor nu, längat och längtar. Hon frågade mig imorse om tandläkaren skulle dra ur alla hennes tänder så hon skulle kunna få lika stora tänder som mig. Hon blev riktigt besviken när jag svarade nej, hon vill verkligen bli stor nu, frågar jätte ofta hur gammal man ska vara för att få börja skolan. Ja mycket funderingar som sker i 4-årings huvud. Imorgon är jag äntligen ledig, sen är det jobbhelg som gäller. Ha en skön kväll! / Camilla

4 kommentarer:

  1. Jag älskar era recept! Tack för att ni delar med er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna! Vad roligt att du också har skaffat en blogg :) Trevlig helg!

      Radera
  2. Varmrökt lax är så gott!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det, tycker verkligen om den kryddade varianten. Så gott att man kan äta det som det är. Ha en trevlig helg!

      Radera