onsdag 4 april 2012

Gräddstuvad savoykål

 God kväll! Här hemma har vi ätit gräddstuvad savoykål, en grillad köttbit och grönsaker till kvällsmat. Efter maten var jag väldigt sugen på att lägga mig i soffan, men jag tvingade mig ut på en springtur, vilket jag är grymt glad över nu. Den där världens bästa känsla har infunnit sig, tränat och duschat, finns inget bättre. Påsken närmar sig, imorgon behöver vi inte fundera på matlåda, då blir det påsklunch på jobbet, ser framemot sill och lax. För att få lite mer påskkänsla här hemma köpte jag med mig två påskliljor, längtar tills blommorna slår ut, då blir det lite mer blombilder, har ju en förkärlek för att fota blommor. Det kommer det bli mycket av i sommar, massa blommor och ny kamera.

Gräddstuvad savoykål
  • 1 savoykålshuvud
  • 4 dl grädde
  • ½ grönsaksbuljongtärning
  • 100 g philadelphiaost
Grovstrimla kålen, fräs i smör så det får lite färg, häll i grädde och buljong och låt smårputtra tills kålen har blivit lagomt mjuka, ha osten så stuvningen blir lite tjockare, låt koka ihop och servera.

 För ett tag sedan köpte jag det här groddspelet på Ica Maxi till barnen och det kan jag verkligen rekommendera. Själva spelat går ut på att man ska trycka på grodorna och försöka få de att hoppa i en hink, men det går ju att leka med grodorna också och det har barnen verkligen gjort. Idag lekte Vincent att grodorna var barn och att det fanns en fröken och så satt han och lekte i alla evighet, sen skulle fröken få alla barn att hoppa i hinken. Åh vad jag önskade att jag hade ett barns fantasi, helt fantastiskt vilken fantasi de har.
Jimmy har dragit på innebandy och jag ska passa på att se lite program som jag har spelat in. Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar