onsdag 11 april 2012

Mandelpanerad halloumi

Nu har jag äntligen satt mig ner, har varit full fart idag, men nu är huset städat, tvätten tvättad och matförråden fyllda. Gjorde en sallad i dag till lunch med mandelpanerad halloumi, avokado, isbergssallad och röd lök. Salladen blev väldigt matig och känns som jag kommer att stå mig väldigt länge på den här lunchen. Hittade receptet på halloumin i senaste LCHF-bilagan som går att köpa nu, passa på den säljs till och med fredag.

Mandelpanerad halloumi 4port
  • 2 paket halloumi
  • 2 ägg
  • 2 dl mandelmjöl
  • ½ dl mandelspån
  • rapsolja eller kokosolja att steka i
Skär halloumin i ½cm tjocka skivor. Vispa äggen i en djup tallrik. Häll mandelmjöl och spån i en annan tallrik. Doppa osten först i ägg och sen i mandelmjölet. Stek i rikligt med olja och lägg på ett fat, så oljan rinner av osten. Servera med din favoritsallad.


Hade slut på Grumme Citronsåpa, hemska tanke, idag när jag städade, så jag var tvungen att spara golvtorkning tills jag hade varit och handlat. Nu är det torkat och det luktar citronsåpa i hela huset, underbara känsla! Nu tycker jag att jag är värd att lägga mig i soffan och bläddra i nya Amelia. Ha skön eftermiddag, hörs sen!

4 kommentarer:

  1. Det här måste jag testa! Låter mycket gott! :)
    Härligt när allt är nystädat! :)
    Ha en fin kväll!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var gott, tycker om att det blev lite mer matig känsla, kändes lite mer än en vanlig sallad med ost. Ha en fin kväll du med!

      Radera
  2. Vad är det för LCHF-bilaga? Den har jag missat. ÄLSKAR halloumi.
    Mvh Kristina

    SvaraRadera
  3. Hej Kristina! Expressen säljer en LCHF-bilaga den här veckan, eller till och med fredag. Den kan jag varmt rekommendera! Ha en bra kväll!

    SvaraRadera