lördag 26 maj 2012

Solig lördag

Imorse åt vi frukost ute i solen, mysigt! Jag åt kanelomelett som jag steker i kokosolja, perfekt om man inte är så förtjust i ägg. Har märkt att jag har ätit mycket mindre hela veckan, har inte alls varit speciellt hungrig när det har varit dags för lunch. Med ägg blir man mätt och håller sig mätt länge. Så här gör jag min kanelomelett.

Kanelomelett 1 port
  • 2 ägg
  • 2 msk vispgrädde
  • ca 1 tsk kanel
  • salt
  • ca 2 tsk kokosolja
Vispa ihop ägg och vispgrädde med gaffel i en skål, ha i kanel och lite salt och vispa ihop allt. Ha i kokosolja i en stekpanna och ha i smeten och stek på medelvärme tills ovansidan har stelnat. Servera gärna med turkisk yoghurt och hallon. Supergott!


Jimmy åt en tallrik med turkisk yoghurt, keso och hallon.

Idag ska vi köpa en studsmatta åt barnen, har haft en stjärnsystem, varje gång de har städat har de fått en guldstjärna. Målet har varit 10 guldstjärnor var och nu har de fått det och då blir det en studsmatta. Jimmy och Vincent har dragit iväg och ska fixa studsmattan och jag och Elsa ska iväg till stan. Jag ska ut på lite galej ikväll och behöver ett par nya skor som jag kan dansa i. Ha en skön dag i solen!

5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder! Köpte själv kung Markattas kokosolja igår.

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

    SvaraRadera
  2. Nu har jag köpt kokosolja så det blir spännande att baka på den ;)!

    SvaraRadera
  3. Kanelomelett äger!! är till 90% min frukost varje dag!
    Vet jag att det dröjer med mat så brukar jag köra på 3 ägg och håller mig då utan problem mätt mellan 5.30-14.30 :) härlig känsla!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag vet, kanelomelett äger verkligen! Brukar äta det till lunch nu när jag kör med periodisk fasta och står mig ända till middagen på kvällen utan problem. Ha en trevlig helg!

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera