lördag 9 juni 2012

Lördagsgodis


Idag när jag var igång med kvällens efterrätt slängde jag ihop världens enklaste lördagsgodis, mörk choklad och nötter. Vi brukar nästan aldrig köpa lördagsgodis åt barnen, vi brukar göra en LCHFefterrätt på lördag istället. Får de godis nångång hemma så är det nästan alltid mörk choklad vilket de tycker om. Det som är bra med mörk choklad är att det nästan inte går att överäta, det räcker oftast med nån bit.


Jag gjorde av en 100 grams 70% chokladkaka. Hade cashewnötter och jordnötter, men man kan ha vilka nötter man vill. Hasselnötter och mandlar funkar säkert också jätte bra!

Små chokladgodbitar ca 12st
  • 100 gram mörk choklad
  • 150 gram blandade nötter
Smält chokladen över vattenbad. Grovahacka nötterna och blanda dom i chokladen. Häll upp i små bakformar. Formarna som jag använde hette minimuffinsformar. Låt stelna i kylen.

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mmm enkelt och väldigt gott, precis i min smak! :) Ha det bra!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera