tisdag 24 juli 2012

Cholkladmousse i två versioner

Semester går vidare, lugna och sköna dagar tänkte jag skriva och det stämmer till viss del. Fast just idag har det varit full fart, vi har varit med några kompisar på lekland. Vincent trivdes som fisken i vatten, han klättrade och klättrade, jag försökte haka på så gott jag kunde, till slut fick jag ge upp. Var och gymmade igår så för det första hade jag jordens träningsvärk och sen är jag lite smått höjdrädd. Det var iallafall väldigt roligt. På eftermiddagen blev det en välbehövlig tupplur. Skönt med semester!
Ihelgen när vi hade grillfest så gjorde jag chokladmousse med hasselnötsströssel till efterrätt, en väldigt lätt och bland den godaste efterrätten jag vet. Klicka här för receptet.


Igår åt vi tillsammans med min syster och hennes familj som är hemma och hälsar på, en god och trevlig middag som avslutades med chokladmousse gjord på min favoritchoklad, mörk choklad med havssalt och pecannöt. Annars kan man smakasätta chokladen själv, med apelsin eller mint eller vad man tycker om.

Ha en trevlig kväll! / Camilla

5 kommentarer:

  1. Mmm... vilka smarriga små glas med mousse! Gott, gott, gott!
    Ha en toppen kväll!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en riktig favorit :) Ha en trevlig kväll! Kram

      Radera
    2. Ja det ser jättegott ut det måste jag testa. Var kommer glasen ifrån?

      Radera
    3. Engångsglasen kommer från Ica Maxi, finns i turkos, lila och cerise. Perfekt storlek för chokladmousse. Ha det bra!

      Radera
    4. Åh vad bra tack, vi ska ha kalas snart och tänkte bjuda på chokladmousse, det får bli en tur till Ica Maxi :-)

      Radera