söndag 15 juli 2012

Dragonsås, annan överraskning och semester

Nu äntligen har stunden kommit, vi har semester!!! 5 sköna veckor att se framemot. Jag hade tänkt att jag skulle överraska Jimmy med att möta upp honom utanför jobbet när han slutade och sen ta med honom ut och äta. Fira in semestern med riktigt god mat, men det blev en annan överraskning, en mycket bättre. Barnen kom hem idag istället för imorgon, Jimmy visste ingenting så efter jobbet åkte jag och hämtade våra gullungar och sen åkte vi tillbaka till jobbet och överraskade Jimmy. Vet inte vem som kämpade mest med tårarna, men alla låg nog rätt bra till. Känns så skönt att de är hemma igen, känner mig lugn och hel igen. Hursomhelst så måste man ju fira in semestern så det blev god mat hemma istället. Grillad pepparbiff och grillade sparrisar, både gröna och vita och till det en dragonsås. Mmmmumsigt värre, mat precis i min smak.

Dragonsås
  • 3 dl vispgrädde
  • 1 dl creme fraiche
  • 2 tsk torkad dragon
  • Några stänk citronsaft
  • 2-3 msk fryst eller färsk persilja
  • 1 krm lökpulver
  • salt 
  • peppar 

Häll i grädde och creme fraiche i en kastrull, koka upp och blanda i dragon, persilja, lökpulver, salt, peppar. Smaka av med citron, om du ska ha såsen till fisk så är det gott att ha lite mer citron. Låt puttra minst 10minuter. Smaka av igen och ha mer kryddor om det behövs. Såsen passar till kött, kyckling, fisk eller bara på ett gäng sparris.


Är trött efter en körig vecka så nu blir det soffmys. Kan knappt tro att semestern verkligen är här, imorgon ska jag ringa och boka tid för massage, ja just ja ordet för den här semestern är njuta! Nu ska vi njuta av att bara vara lediga och att få vara tillsammans, träffa vänner och släkt. Och grilla och äta god mat såklart! Ha en trevlig kväll! / Camilla

3 kommentarer:

  1. Hoppas att ni får en härlig semester och att det fina vädret kommer nu:-)

    SvaraRadera
  2. Mmm vad gott det ser ut! Ni lagar mat helt i min smak :)
    Hoppas ni får en skön semster!

    Kram C

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Ja vi hoppas på att sommaren tänker komma nu! :) ha det fint! Kramar

    SvaraRadera