torsdag 12 juli 2012

Ensam hemma



Nu har jag nyss kommit hem efter att ha stängt butiken. Hemma i ett väldigt tomt hus! Även om alla skulle ligga och sova i vanliga fall när jag kommer hem vid den här tiden så är det iaf väldigt tomt. Känns konstigt att inte kunna titta till småttingarna när dem ligger och sover. Men jag vet ju att dem har det bra borta på campingen med Camilla och hennes föräldrar. I morgon kommer iaf Camilla hem, då slipper jag sitta ensam hemma och sakna barnen iaf.

Vi åkte ju till rullsand igår som ligger ett par mil utanför furuvik vid kusten. En jättefin camping där vi brukar vara varje år. Finns ju mycket fördomar om camping och jag har själv varit skeptisk en gång i tiden men jag gillar det som tusan! Man umgås, grillar, badar och tillbringar mycket tid utomhus.

Men den här sommaren har ju inte rosat oss med fint väder direkt så det har väl inte varit badväder än även om Camilla skrev att dem tagit ett dopp efter att jag åkt hem idag. Men hoppas det blir mer av den varan framöver!

Vi har ätit god grillad fläskkarre, grönsaker och sallad. Camillas pappa är verkligen en hajare på att få till fläsket perfekt! Till frukost idag gjorde Camillas mamma omelett och den stod jag mig på ända tills jag åt en god kräftstjärtssallad på jobbet på eftermiddagen.



Det finns gott om lekplatser och det gillar barnen som var supertaggade på allt igår. Kul att se dem trivas. Innan jag åkte hem idag så packade vi ur lite grejer ur bilen som var parkerad en bit bort. Jag bar på packning och Elsa gick bredvid mig, vi strosade och helt plötsligt sa Elsa till mig "titta pappa, en orm". Jag tittar ner och konstaterar att om inte hon sagt det så hade mitt nästa steg varit rakt på stjärten på en huggorm! Helt sjukt och vilken tur att hon var med. Vi backade några steg och tittade på medans ormen sakta ringlade sig över vägen och in i skogsbrynet. Det var tur att det var jag och Elsa som såg den och inte Camilla och vincent, för då hade det blivit mer panik. Den var stor, jag skulle uppsaktta att den var ca 60-70 cm. Jämfört med ett par snokar jag sett tidigare, bland annat en jag nästan klev på när jag var ute och joggade i skogen så var den här enorm. Den var riktigt slö och verkade inte bry sig ett skvatt i oss. Vi pustade ut och gick vidare. Hoppas man slipper se fler sådana framöver.

Nu börjar klockan bli mycket och det är dags att runda av den här dagen. Ha det fint! /Jimmy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar