söndag 8 juli 2012

Ny sommar

Kan man få en ny sommar? Regn, regn och åter regn, enda trösten är ju att man inte har semester, men man börjar ju tro att den riktiga sommaren aldrig kommer att komma. Idag har jag och barnen målat, även om man inte är nån konstnär så är det alltid roligt att måla, man får ju pyssla inne istället när man inte kan vara ute. Elsa ska iväg på kalas snart, det var meningen att det skulle vara ett badkalas med vattenlekar, men det går ju inte i det här vädret, så nu blir det ett innekalas. Jag och Vincent ska åka iväg och handla till kvällens pizza, är det dagen efter så är det och då ska man äta pizza. Ska testa en ny variant idag, återkommer om det sen. Gårdagens 30-års fest var riktigt rolig, den innehöll allt, trevliga människor, roliga lekar och god mat. Och igår hade vi tur med vädret, en liten regnskur bara. Varmt och skönt var det så vi kunde sitta ute och äta och umgås. Vi fick smörgåstårta och den var helt underbar god, saftig och helt perfekt i smaken. Ångrar att jag inte tog kort på den för den var jättefin med lax och räkor på. På semestern ska jag ta och göra en LCHF-smörgåstårta, det är ju så gott med smörgåstårta.

Igår fick jag en jättefin orkide av Jimmys mamma. Passade perfekt eftersom jag hade tänkt att köpa nya blommor till ett av köksfönstren.

Nu har Vincent tröttna på att vänta på mig, han vill ut och testa sitt nya ankparaply, tur att nån gillar när det regnar iallafall. Ha en bra dag! Hörs sen! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar