fredag 26 oktober 2012

Kanelomelett med hallongrädde


Hej på er! Fredag, solen skiner, dessvärre blåser det som bara den, det fick jag känna av på dagens löptur, attans vilken motvind jag hade. Ihelgen blir det jobb, egentligen skulle jag ha varit ledig eftersom jag jobbade förra helgen, men nu blir det extrajobb, blir bra när lönen kommer i november :) Idag har jag varit uppe med tuppen, jag Vincent har varit på fyraårskontroll, det gick jätte bra! Först var han rätt lugn, men sen blev han sitt vanliga busiga och babbliga jag, ojoj vad han berättade saker.
Efter min löptur så hade klockan blivit så mycket att frukosten fick bli en brunch istället, en gammal klassiker som jag tänkte påminna er om. Kanelomelett, perfekt om man inte är så förstjust i ägg. Den går att variera också, jag brukar ha i kokosflingor eller finhackad mandel. Gott och mättande! Jag brukar äta den med turkisk yoghurt, men dag blev det hallongrädde. Klicka här för att komma till recepetet.
Nu ska jag piffa till mig lite, ha en bra fredag! / Camilla

4 kommentarer:

  1. Ja, den här omeletten är ju såååå god! :)
    Ha en toppen fredag!
    Hoppas du hinner ladda inför helgens jobb!
    Jag ska också jobba i helg... :(
    Kram

    SvaraRadera
  2. Blir helgjobb här oxå.....
    Och en kanelomelett varje morgon ;)

    SvaraRadera
  3. Favoritfrukost!!
    Just idag åt jag den med kokosflingor, kesella och jordgubbar.
    Hallongrädde ser ju gudomligt ut.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Mmm, jag har aldrig testat, det måsta jag göra någon dag (finns ju så mycket gott att äta, när ska man hinna?).

    Jag har länkat hit från min matblogg (tojismat.blogspot.com), tycker ni lagar så mycket gott!

    SvaraRadera