måndag 26 november 2012

Matdagbok dag 1

Vi kommer den här veckan att skriva matdagbok varje kväll där vi samlar dagens alla intag. Både måltider och eventuellt småätande osv. Vi kommer också skriva med om vi har tränat, jobbat och hur vi kännt efter dagen. Det här gör vi för att visa vilka matvanor vi använder i vardagen och hoppas kunna inspirera er.

Camillas dag.

Frukosten bestod av två stycken kokta ägg och två stycken oststänger.









 
Jobbade kort arbetsdag idag och åt lunchen hemma, rester från gårdagen som var Fläskfile, sparris & rosepepparsås.








 
Middagen vart Laxfärsbiffar med blomkål & saffranssås. Har inte småätit någonting idag och inga mellanmål!
Jimmys dag.

Min dag började med en frukost hemma i lugn och ro, två koppar kaffe, äggröra gjord på tre stycken ägg och fyra skivor bacon.

På jobbet vart det lunchlåda med gårdagens lammfärsbiffar, broccoli & ostsås i. Till maten drack jag en liter vatten och efter maten två koppar kaffe. Väl hemma åt jag av Camillas goda Laxbiffar och till det en liter kolsyrat vatten. På kvällen bliv det en kopp kaffe och lite senare kolsyrat vatten och några korvskivor.



Det här är alltså våran start på veckan. Som ni ser har vi inte ätit någonting mellan måltiderna. Ibland gör man såklart det också men det är oftast inget man behöver göra om man äter ordentligt. Jag har ätit mig rejält mätt vid alla mina tre måltider under dagen och druckit rejält med vatten vilket har gjort att jag inte en enda gång under dagen kännt någon hunger eller något sug.
Ha det fint! /Jimps

5 kommentarer:

  1. Ingår inte sallad?? Tack för en jättebra blogg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack för att du gillar bloggen. Sallad kan man gärna äta till om man vill, vi gör det sällan när vi äter andra grönsaker som blomkål, broccoli.

      Radera
  2. Tack för att ni delar med er. Skönt med lchf att man står sig länge och inte får blodsockerfall även om det drar ut på tiden med en måltid.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera