måndag 12 november 2012

Mumsig lchf lax


Jag slutade tidigt idag och har haft en lugn och skön eftermiddag hemma med barnen. Så jäkla skönt! Vi har byggt pärlplattor, sprallat och lagat jättegod mat. Provade en ny laxvariant som vart väldigt lyckad. Nu har jag två stycken lediga dagar framför mig och det ska bli så skönt! Ska försöka att inte planera in allt för mycket att göra utan försöka att ta det lite lugnt också.


Laxfile i ugn 6 port:
  • 8 st laxfileer
  • 2 dl vispgrädde
  • 1,5 dl torrt vitt vin
  • 1 st fiskbuljongtärning
  • 1 st vitlöksklyfta
  • 1 msk krossad rosepeppar
  • 1 krm svartpeppar
  • 1 krm salt
  • 1 paket fetaost
Börja med att sätta ugnen på 200 grader, lägg laxfileerna i en ugnsform. Blanda sedan ihop grädde, vin, pressad vitlök, buljongtärning, rosepeppar, svartpeppar och salt i en bunke. Häll sedan blandningen över fisken och toppa med söndersmulad fetaost. Låt den gå mitt i ugnen i 15-20 min. Klart! Servera med Broccoli och haricoverts.



Min Elsa sprallar med mig vid matlagningen och Vincent pärlar envist med pärlplattorna. Det speglar våra barn ganska bra. Jag skall passa på att tacka dem för grattulationerna igår när jag kom hem från jobbet. Kul att se dem så exalterade över att gratulera mig. Dem hade skrivit gratulationskortet själva och det var väldigt rörande att läsa upp det. Söta ungar!

Camilla och barnen överraskade mig med en jättefin kaffemaskin, det hade jag verkligen inte förväntat mig men jag vart såklart jätteglad. Jag har länge haft tankar på att köpa en men nu behöver jag inte tänka på det mer.. Alltid gott kaffe med ett knapptryck, sjukt smidigt!


Ha nu en skön kväll på er! /Jimps

1 kommentar: