torsdag 27 december 2012

Fisk, knaperstekt bacon, broccoli och persiljesmör


Hoppas ni har haft en bra jul! Vi har jobbat mycket, men igår hade vi en dag tillsammans hela familjen, vi lekte med barnen och alla deras nya leksaker. Det blev även en tur till pulkabacken, barnens nya tefat skulle invigas. Skoj även för stora. Jag fick riktigt bra grejer i julklapp, träningslinne, tränningbyxor, bluetooth-hörlurar, bok, grytlapp och en varmrökt lax. Nu har jag gått och blivit förkyld så jag kan inte inviga mina nya träningsprylar, men snart så!
Idag blev det fisk till middag, mest bara för att det var det enda som fanns hemma. Imorgon ska det storhandlas. Jag blir väldigt sällan sugen på fisk, men när jag äter det så är det alltid gott, likså idag. En enkel och perfekt vardagsrätt. Jag stekte bara fisk, hade på knaperstekt bacon och till det grillad broccoli och  en klick persiljesmör. Kryddsmör kan ju varieras hur mycket som helst, lätt att göra och det passar till det mesta.

Persiljesmör
  • 100 gram smör
  • 1 dl persilja (färsk)
  • 1 krm havssalt
Mixa smör, finhackad persilja och salt. Spritsa ut till så smörtoppar eller rulla ihop till en rulle i gladpack eller ha det bara i en lite skål och låt stelna i kylen.

Jag har glömt kameran hos mina föräldrar, så ni får stå ut med mobilbild. Minnet är inte det bästa hos varken mig eller Jimmy just nu, det glöms saker till höger och vänster.
Lite frusen som jag är ska jag bädda ner mig i soffan under en filt nu. Jimmy har dragit ut på en skidtur, får bli en tur för mig bara jag blir frisk. Måste bara hitta något ställe där det inte är alltför mycket nedförsbackar. Ha en trevlig kväll! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar