lördag 1 december 2012

Matdagbok dag 3

Camillas matdagbok Onsdag.

Till frukost hade vi kvar ost och skink fyllda plättar! Supersmarriga och riktigt mättande.
Lunch sen vart det rester från Söndagens lunch, lammfärsbiffar med broccoli och ädelostsås.


På kvällen vart det restaurangbesök för Camilla. Till förrätt åt hon loaded potatoskinks, kanske inte helt lchf men tittar man närmre så är det helt ok. Det är bara sjölva potatisskalen som är fyllda med ost och bacon.
Varmrätten är en gammal Camilla-favorit, breast of chicken. Kycklingfile toppad med bacon och smält cheddarost. Till det bearnaisesås, sallad med bla rödlök och roltorkade tomater. Majsen hoppades över... För övrigt inget småätande under dagen.

Jimmys Onsdag.

Ibland har jag svårt att äta på morgonen, idag var en sån dag. Till frukost vart det rätt och slätt en kopp kaffe.¨

Till lunch sedan åt jag en rejäl portion av laxbiffar, blomkål och saffranssås och två koppar kaffe på det.

Väl hemma efter jobbet så hade Camilla gjort en jättegod soppa som jag och barnen åt. Till soppan åt jag två st finncrisp med bregott och ost på och en koppa kaffe på det. Jag vart verkligen proppmätt på den här soppan! Hade inte en tanke på att äta något mer den dagen.
En hyffsad dag, det negativa är väl att jag hoppade över frukosten och det positiva är att jag åt mig rejält mätt vid måltiderna och minimerade suget som kan leda till småätande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar