onsdag 23 januari 2013

Fortfarande lediga

 
Ja veckan fortsätter i full fart, redan Onsdag. Har haft två stycken kanondagar såhär långt! Skidåkning uppe i gyllbergen i måndags och igår tog vi det riktigt lugnt på förmiddagen och på kvällen fick vi besök av en vän till Camilla. Vi åt god mat och satt och babblade länge på kvällen.
 
Idag kommer min syster, hennes sambo och son hit på besök. Så det blir full rulle och skoj för barnen att ses!
 
Det vart en brunch för mig i morse och inte tjafs utan jag gjorde en klassiker, äggröra och stekt bacon. Klicka här för receptet på min äggröra.
 
 
 
Ja middagen igår då. Vi gjorde helt enkelt en repris från förra veckans laxpaket med grönsaker till. Klicka här för recept. Vid sidan om gjorde vi också en aioli som passar utmärkt till fisk.
 
Aioli:
  • 2 pressade vitlöksklyftor
  • 3 st äggulor
  • 1-1½ dl rapsolja
  • 1 tsk vinäger
  • salt
  • en skvätt limesaft
Vispa ihop, vitlök och äggulor i en skål. Sedan droppar du försiktigt ner oljan under vispning, lite i taget så det inte skär sig. Använd görna en elvisp eller stavmixer. När du fått en fluffig konsistens så vispar du ner vinägern och smakar av med lime och salt. Klart!
 
Till efterrätt åt vi en kokosmjölkspannacotta med jordgubbstopping och den var verkligen super! Ett bra tips för er som är lactos eller mjölk allergiker. Klicka här för receptet på den.
 
 
 
 
Idag drar Korpensäsongen igång med innebandy igen och det blir såklart skoj att komma igång och fäktas lite med klubban igen. Så det blir ingen skidåkning idag även om jag är bra sugen nu när jag sitter och tittar på sm-veckan på tv. Nu är det fyra veckor kvar innan man står på startlinjen på kortvasan och det börjar faktiskt kännas riktigt bra nu. Känner att man har tagit ett litet kliv frammåt efter en lite trevande start den här säsongen. Envisheten börjar betala sig och teknikträningen för ett par veckor sedan var guld värd! Jag har planer på att åka två stycken långkörare innan det är dax och därimellan enbart motionspass. Tror och hoppas att det blir en bra uppladdning!
 
Ha en bra dag på er! /Jimps

2 kommentarer:

  1. Härligt med fortsatt ledighet! :)
    Vilka underbara färger på grönsaker!
    Och laxpaket låter väldigt gott! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken fin blogg ni har :)
    Jag har ätit LCHF det här året och älskar det!
    Jättekul att hitta en blogg med massor av recept på både middagsmat och lite efterrätter.
    Att använda kokosmjölk istället för mejeriprodukter blev en riktig inspiration. Det hade jag inte alls tänkt på att man kan göra.
    Keep up the good work!
    /Magdalena

    SvaraRadera