lördag 5 januari 2013

Klassiker och shopping

 
God kväll på er! Idag har vi äntligen varit lediga tillsammans, dagen började med en rejäl sovmorgon och sen en lång frukost. Trodde vi skulle få en natt utan sömn eftersom Elsa hade öronvärk natten till fredagen och under dagen igår, men på kvällningen sa hon att det börjar bli bättre och sen sov hon hela natten. Idag har hon inte sagt något om örat, bara att det ömt om man tar på örat. Skönt, hade förväntat mig ytterligare ett läkarbesök och pencilinkur, tycker vi har fått nog av det.
Maten ni ser på bilden är en gammal klassiker här hemma, alltid lika god och alltid lika lätt att göra. Det är helt enkelt en kycklingfilé som steks och kryddas med salt, peppar och paprikapulver, sen toppas den med knaperstekta baconskivor och cheddarost. Till det åt vi en fräsch sallad och bea-sås.
 


Det blev lite shopping idag. Köpte mig en ny foundation från Make up store, har inte testat den förut, eftersom jag i många år har kört med världens bästa foundation från Mary Kay, men den säljs ju bara via homepartyn så den är ju inte helt enkel att få tag i alla gånger. Och eftersom allt annat smink jag har kommer från Make Up Store så är det väl lika bra att köra på foundation därifrån också.


Ögonskuggan är däremot ingen nyhet, den använder jag varje dag. Bara den eller som bas ihop med nån färg. En grym ögonskugga som sitter hela dagen och som räcker i evighet. Rekommenderas varmt!


Jimmy shoppade en vallaportfölj, yes en hel väska med olika skidvallor och andra tillbehör som man tydligen behöver. Han lyckades hitta den för mindre än halva priset, så han var mer än nöjd. Imorgon ska vi ge oss ut på en skidtur, min första den här säsongen. Har ju varit förkyld i flera veckor nu, är fortfarande inte helt hundra men nu orkar jag inte vänta mer. Jag MÅSTE träna! Det sätter sig på humöret att inte träna, man blir trött och oinspirerad. Nej nu får det vara nog med den här förkylningen.
Det blev en sen lunch för oss idag, en latmasklunch, kebabsallad. Vi blev så mätta att vi fortfarande inte är hungriga så ikväll blir det bara lite ost och räkor.
Ha en trevlig kväll! / Camilla

6 kommentarer:

  1. Härligt att tillbringa en helgdag tillsammans! :) Jag har också en ögonskugga från det märket! :)
    Ja, MaryKaY är mycket bra smink! Jag använder läppstift av det märket, är mycket nöjd! :)
    Ha en fin fortsatt helg!
    kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Jag brukar inte sminka mig men tänkte börja lite smått (kanske på tiden, är över 40 *s*) är priserna ungefär samma mellan Mary Kay och Make up store? Har hört bra om båda.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Camilla! Ja det är ungefär samma priser. Sminket från Make up store kostade 255kr för foundation och 140kr för ögonskuggan, bra grejer som räcker väldigt länge.
      Ha det så bra!

      Radera
    2. Får nog bli en tur dit till veckan, tack för tipsen :-)

      Radera
  3. Jag brukar inte sminka mig men tänkte börja lite smått (kanske på tiden, är över 40 *s*) är priserna ungefär samma mellan Mary Kay och Make up store? Har hört bra om båda.

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med nytt smink, jag skulle behöva lite nytt jag med. :-)

    SvaraRadera