tisdag 5 mars 2013

Chokladkaka


Hej hej! Barnen fick vara hemma dag extra för att bli riktigt friska innan det är dags för dagis, jag och Jimmy jobbar omlott, så jag ska snart dra i väg och ta kvällspasset.
Vi har ju fått möjlighet att prova lite produkter från Easy living och idag gjorde vi chokladkaka och åkte och överraskade barnens mormor och morfar, de har också råkat ut för influensan. Så vad kan vara bättre än lite chokladkaka. Jag är ju inte så mycket för fikabröd egentligen, men den här kakan blev jättegod, precis lagom med chokladsmak och lagom söt. Vi åt den med vispad vaniljgrädde och blåbär och då kändes den som en riktigt lyxig dessert.



Fick hjälp av barnen, Vincent blev så stolt när han lyckades för äggen i skålen utan massa skal. Det var jättelätt att baka med mixen, bara att tillsätta ägg, olja och vatten. Perfekt att ha hemma om man skulle få fikabesök. Klicka här för att komma till Easy living.


Nu har jag börjat med kvällens måltid, en kycklingrätt som en av er läsare har tipsat om. Jag frågade ju för ett tag sedan om kycklingrecept och fick ett gäng och alla lät så goda så vi kommer nog att göra alla. Jag var nog lite av en tidsoptimist när jag började med maten, så jag kommer inte att hinna äta den idag innan jobbet, men det blir en smarrig matlåda för mig imorgon. Jimmy och barnen får njuta av den idag. Ha en fin kväll! / Camilla

4 kommentarer:

  1. Kakan ser jättefin ut! :)
    Ska kika in på länken! Spännande! :)
    Ha en fin kväll!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Mmmm den kakan ser smarrig ut!

    SvaraRadera
  3. Mmmm... jag som är så sugen på något chokladigt just nu!

    SvaraRadera
  4. Mmmm, den ser ju smarrig ut! Men jag ser i innehållsförteckningen att den innehåller sojamjöl - och det ska man väl helst inte äta, eller??

    SvaraRadera