söndag 2 juni 2013

Heeelg!


Hej på er, hoppas ni haft en trevlig helg. Efter inventeringsvecka på jobbet så var den här helgen lika skön som nödvändig! Vi har haft det toppen och ätit massa god mat.

Idag har vi haft en riktigt fejardag. Vi har städat inne i huset och ute i trädgården. Elsa och Vincent har haft besök av en kamrat från dagis så dem har lekt hela dagen medans jag och Camilla röjt på. Till lunch slängde vi ihop hamburgare och nu på kvällen grillade vi biff och grönsaker, dumt att klaga!

Klicka här för receptet på burgaren!

 
 
Igår hade vi en jättebra familjedag. Vi åkte till Rättvik och hängde i det fina vädret och på kvällen åt vi på Big street bbq, ett steakhouse som verkligen gav skäl till namnet! Jag åt Lammracks, Camilla åt entrecote och barnen åt hamburgare & fläskkarre. Till förrätt åt vi rökta räkor med vitlöksaioli. Lite blandad kompott alltså och allt var verkligen tipp topp. Så har ni vägarna förbi Rättvik någon gång så tycker jag definitivt att ni skall titta in här.
 
 

Nu börjar man bli lite trött i kroppen efter en heldags trädgårdsarbete, så en kopp kaffe i soffan får det bli innan läggdags. Ha det fint allesammans. /Jimps

2 kommentarer:

  1. Rättvik är härligt. Just den långa bryggan är mysig. Tyvärr var det inte lika fint väder när vi var där sist, men vi får väl ta en sväng dit igen snart (jag har ju mina föräldrar i Gustafs, så det blir en lagom dagsutflykt när vi ändå är dag).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det fint där uppe! En riktig sommarstad.. ha det fint.

      Radera