onsdag 18 december 2013

30 år ung

http://jimpslchf.blogspot.se/p/instagram.html
Bilden är tagen från jimps_ Instagram. Klicka på bilden för att kika på fler bilder från våra Instagramflöden.
 
 Jag kan ju direkt inleda med att jag fyller 30 idag. Jag sa till Camilla häromdan att jag ska lägga ann en riktigt buskig mustasch efter 30, så vi får väl se om jag gör sak i frågan. Annars så känns det inget speciellt och det var någon som sa häromdan att 30 är det nya 20 så jag kör på det, kriserna sparar till 40 eller 50 :)
 
Nog pratat om det för nu så fokuserar vi på en maträtt istället, där känner jag mig mer hemma. Jag tänkte dela med mig av en rätt som en 6 åring skulle kunna laga men som inte alls smakar enkelt utan tack vare ostsåsen är farligt god!
 
Korven steker du och broccilon kokar du efter konstens alla regler. För receptet på ädelost eller gorgonzolaost-såsen klickar du här! Ringla ut korven och broccolin på tallriken, ös sedan över ädelostsåsen utan att skämmas!
 

Min födelsedag till ära så har jag faktiskt varit ledig idag men kalaset sparar vi ändå till i morgon eftersom många andra i familjen jobbat kväll osv. Men jag har haft en underbart ledig dag tillsammans med min lilla Vincent och vi har hunnit med både det ena och det andra. Vi hälsade bland annat på Elsa och hennes klasskompisar när dem åkte skridskor i skolan. Dem var verkligen superduktiga allesammans!


Ikväll grilljerade vi den andra Julskinkan denna vecka också :) Den här gången ugnsstekte vi en rimmad skinka som vi sedan grilljerade. Återkommer med resultatet efter provsmakningen! Kvällen rundade vi sedan av med en tallrik utvalda julbordsgodingar, mums!


Måste flasha med min födelsedagspresent också. Ett riktigt skysst vallaställ som kommer användas flitigt i vinter! Liite mer hytec än mitt gamla som jag faktiskt gjort själv och funkat bra. Men som det är med allt annat så behöver man lite bättre grejer ju högre intresset och ambitionsnivån blir och det här kommer göra vallningen så mycket roligare och smidigare! Ny vallabänk och nya skidor, iår kan jag ju inget annat än flyga fram i skidspåren :)

Nu tackar jag för mig och tar min 30 år gamla kropp och går och lägger mig. /Jimps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar