söndag 16 mars 2014

Ost & bacontoppad kycklingfile med friterade grönsaker


Jag tänkte passa på att slänga ut denna rätt på bloggen innan den faller i glömska. Jag brukar alltid ha några lagade maträtter som bara väntar på att publiceras, detta är en sådan och tyvärr finns det många som aldrig får se internets ljus :) Men sånt är livet.

Detta är iaf en rätt som vi åt förra helgen och det är inget märkvärdigt i sig, kycklingen har vi gjort tusen gånger i olika former och varianter men det roliga är dem friterade grönsakerna. Istället för att blanchera, koka eller steka så testade jag att fritera dem i rapsolja och det vart riktigt bra! Jag förblancherade dem och friterade sedan i het rapsolja i ca 3-4 min eller tills dem fått fin färg, låt rinna av och servera. Grönsakerna jag avände mig av var broccoli och brysselkål.


Kycklingen sedan är hur enkel som helst att göra, den kräver bara lite nogrannhet så man inte tillagar den för torrt. Annars så är det bara att labborera fritt, det mesta passar till kyckling!  Men vill du ha ett superfint recept så klicka här!

För övrigt så har jag tillbringat hela helgen på jobbet och jag ska faktiskt strax åka dit och jobba kväll. På jobbet är vi i full hast med att bygga upp Trädgårds & grillavdelning på Ica Maxi! Vi står inför årets roligaste säsong på privat och på jobbet. För er som precis som jag älskar grill så är Ica Maxi det självklaraste valet! Klicka in på icahemma.se för att kika på sortimentet, det är grymt!

Ha nu en bra Söndag! /Jimps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar