onsdag 7 januari 2015

God fortsättning


Hej på er och god fortsättning på det nya året! Har ni lagt några nyårslöften? Jag skippar det även iår faktiskt, ingen idé att lova massa saker bara för att man får lite feeling kring nyår.

Det bästa med Jul, nyår och andra högtider är ju att man unnar sig god mat och då även traditionell mat som man inte äter annars. Men man ska då också akta sig från att äta för mycket och för onyttigt, då slipper man dessutom avlägga nyårslöften gällande tex viktnedgång och träning.

Men festmat behöver inte vara onyttigt heller, man kan anpassa festmåltiderna och även plocka russinen ur kakan. Varför inte så här i juletider gå på lite brittiska influenser och göra en ordentlig Kalkon med skysås, det gjorde vi. Få saker som är lika välsmakande om du lagar detta med mycket kärlek! Passar lika bra på julbordet som en egen rätt. Det blir mitt tips till er för dagen!


Kalkonen skärs upp likt en julskinka så du får ut stora tunna skivor av brösfilén. Vingar och lårdetaljerna är dem möraste och äts separat. Kalkonen är fylld med massa gott som ger smak till köttet vid den långa stektiden. Skysåsen sedan är smått magisk faktiskt så testa att göra detta långkok, väl värt besväret!

Klicka här för att komma till vårat recept på Kalkon med skysås.


Åter till år 2014 då. Det var ett riktigt bra år för mig som kommer finnas med mig för resten av livet. Efter nio år som sambos och två barn senare så gifte vi oss iår. Nio år fyllda av kärlek som kommer följas av massor av kärlek livet ut! Jag kände direkt när jag och Camilla träffades att vi hade något speciellt och det känner jag fortfarande, hon är helt enkelt bäst! Det är 2014 för mig :) Ha det fint! /Jimps

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar